Wednesday, 22 June 2011

Ayah Anak vs Cikgu Murid-Murid

Jika sudah membaca babak yang lepas..si ayah yang berjumpa dengan rakannya sebenarnya adalah cikgu garang yang mengajar murid-murid yang bijak pandai itu..kesinambungannya scene...

Cikgu : (senyap tak mampu berkata-kata)
Ayah : Apacam..awat ang diam ja nie..
Cikgu : (layan jela).."De bat" (the hebat) tol la kau nih..
Ayah : Bila masa aku berdebat dengan kau..ak cuma cakap orang
          putih ja..
Cikgu : ( aikk.. aku pulak yang kena)..Ermm."de best" la kau nie..
Ayah : Hihi.."De ter De ma De ka De cik.." ( terima kasih..cikgu)
Cikgu : Huh..termerdeka??..wey..ang taw dak negara kita bukan
            termerdeka sendiri..sebab tokoh-tokoh perjuangan
            negara kita la kita merdeka tau..
Ayah : Ehhh..aku tahulah..takkan ang baru taw kot..ish3
Cikgu : 0kehh2..apa-apa jala (malas da nak layan)

Setelah agak lama mereka berbual..si ayah sebenarnya ingin memohon pertolongan beliau supaya memberi pekerjaan kepada anaknya yang telah tamat pengajian itu sebagai guru sementara sementelah mendapat pekerjaan tetap..dan cikgu garang itu sedia membantu memandangkan si ayah telah banyak membantu beliau suatu ketika dahulu..Pada kemudian hari, Si Anak pun diterima bekerja di sekolah dan diberi tugas mengajar kelas murid-murid. Tiba di kelas murid-murid, Si Anak pon memperkenalkan dirinya dan meminta mereka juga memperkenalkan diri sekaligus memberitahu tentang cita-cita mereka.

 
        Abu berdiri dan berkata, "Nama saya Abu bin Dolah. Bila besar nanti, saya ingin jadi juruterbang. Jadi
bolehlah saya pergi ke Australia, Eropah, Iraq dan sebagainya.

       Bagus Abu. Terima kasih. Siapa lagi?" tanya Si Anak.

       Seorang pelajar perempuan yang duduk di tepi, berdiri dan berkata "nama saya Noni binti Samad. Kalau besar nanti, Noni nak jadi suri rumah tangga dan mempunyai anak-anak yang comel.

      "Bagus. Jadi suri rumah tangga merupakan cita-cita yang mulia. Siapa lagi?"

       Seman berdiri dan berkata " saya Seman Bin Leman, bila besar nanti saya bercita-cita untuk membantu Noni mencapai cita-citanya"..!!

12 comments:

misscha said...

haha...seman is the mann....kui3

Umi Asura Sanusi said...

hahahaha...lawak!!!

Shawn Razaleigh said...

hahahah


boleh main sambung2 pulak cerita lu kan? nice2



jemput singgah

amir aizat said...

kelakar lar,hehe

cik zureen said...

haha.. nak cari gak la lelaki mcm seman ni.. hihi

NUR AIN AZMAN said...

lawak lahhhhh :)

p/s : tlg aen leh?

http://officialaenlicious.blogspot.com/2011/06/life-is-so-colorful-photo-contest.html

sha my heart said...

haha~ de de..

amna said...

seman.. seman.lucu la

Lissa said...

mcam lawak yang kumpulan R2 buat masa kat maharajalawak aritu. heee

atiqah~ said...

haha,,seman nak jadi laki noni ka ? haha

M Fizan said...

haha..seman jugak terbaik :D

amna said...

saya baca second time ni sbb nk hafal buat bahan gelak kt kawan :D