Monday, 27 June 2011

24434..

Tanpa tiang, rumahku roboh,
Tanpa solat,
Duniaku hancur!

 Subuh,
Tertinggal? Kenapa?
Tertidur atau
Terdengar bisikan syaitan
Mata yang celik
Dipejam kembali.

Zohor,
Baru balik kuliah,
Penatlah..
Itulah, inilah,
Macam-macam ada,

Asar,
Banyak kerja nak buat,
Nanti tak sempat,
Kejap lagilah solat,
Lepas bola di rembat..

Maghrib,
Kejaplah, awal lagi
Nak tengok tv dulu,
Macam-macam alasan diberikan.

Isyak,
Mengantuklah pulak,
Esok kena bangun awal,
So,
Kira halal la..

Insaflah tiada tuhan yang disembah melainkan Allah dan Nabi Muhammad itu pesuruh Allah. Amalan yang kita lakukan didunia inilah bekalan kita di akhirat kelak..bukan lagi harta benda dan wang yang diagung-agungkan di dunia..

Nota : Peringatan untuk saya dan anda semua...peace.. ^_^

13 comments:

lilypelangi said...

solat tiang agama :)

Green Apple said...

menarik... terima kasih kerana mengingatkan...

amnie azmira said...

lilypelangi : solat bukti kita org islam..^_^

Green Apple: sama2lah kite mengingati yaa

anim said...

nice entry..

ye untuk jadikan pedoman n ingatan untuk hamba nye yg mudah alpa

like!

amna said...

Solat tiang agama :)
apa pun alasan, solat tetap solat sbb tu la yang akan memandu kita dalam kehidupan kan.

~syue syada~ said...

terima kash ingatkan..kdg2 on9 ni melalaikan...

hyz said...

hebat!!!!

ZWAN SABRI said...

Alamak! terasala yang bab subuh tuu.. slalu tertinggal.. HUHU

amnie azmira said...

Anim : manusia ni kena slalu beringat..mudah lupa diri..

syue syada: betui2..kadang2 dok berblogging nih khusyuk sampei xingat waktu..

hyz : memperingati sesama umat menuju ke jalan Allah

Zwan sabri : hihi..kena lawan setan durjana tuu..

aliah amirah said...

entry ni bagos..thanks :)

M Fizan said...

memang macam2 alasan yang cuba kita berikan untuk elak sesuatu..tapi alhamdulillah, setakat nie saya belum lagi sengaja tinggal solat

amnie azmira said...

aliah : ^_^

M Fizan : alhamdulillah..teruskan ke arah kebaikan..

syarifahsidrus said...

kena ingat yang ajal maut tu tak kira masa, baru terasa insafnya kan..thanks kerana mengingatkan :)