Thursday, 28 July 2011

Pelupa..

     Seorang atuk dan nenek yang akhir-akhir ini menjadi pelupa dalam segala hal, akhirnya pergi menemui doktor. Doktor mengatakan bahawa secara fizikal mereka sihat sahaja ,mereka sihat saja. Doktor menyarankan agar mereka membiasakan diri untuk menulis apa saja untuk membantu mengingati semua perkataan.
    Suatu malam kedua atuk dan nenek sedang nenonton tv. Tiba-tiba si atuk berdiri. Nenek pun bertanya " Mahu ke mana ?". Lalu atuk pun memberitahu dia hendak ke dapur mengambil air. Lantas nenek memesan mengambil 'AISKRIM VANILLA'. Oleh kerana keduanya pelupa, maka nenek menyarankan atuk menulis apa yang nenek pesan. "Ah tak perlu...aku ingat...Aiskrim Vanilla, kan ?". "Kalau begitu tambahkan strawberi dan krimnya", balas nenek. Tapi nenek tetap mahu atuk menulis pesanannya, bimbang atuk lupa katanya. Atuk lantas menjawab, "jangan bimbang aku masih ingat, Aiskrim Vanilla, strawberi dan krimnya, bukan? " Dua puluh minit kemudian atuk datang dan memberikan kepada nenek sepiring daging dan beberapa biji telur rebus. Nenek dengan wajah terkejut berkata, " tengok kan aku dah kata, abang mesti lupa pesanan aku........sepatutnya ditulis dahulu". Atuk dengan muka yang tak  bersalah berkata," Iya ke...? Salah ke..? Apa yang kamu pesan tadi ?" ROTI BAKAR ISI JAM STRAWBERI !!

Nota : Parah hidup kalo sesama lupa.. adakah anda juga pelupa..?

p/s : Nak jumpa doktor lar petang nihh..

32 comments:

aiman said...

hohoho.. tp roti bakar pun sedap.. datuk nak jaga kesihatan nenek kot.. xelok makan aiskrim malam2..

cheqwa said...

hahaha..pelawok pelawok..kesian mereka berdua.hahaha...saya pon kekadang lupa jugak ^_^

MissViVio said...

hahaha..bkn ka sfat mnusia plupa. cma antara truk or xtruk ja..hehe

teha said...

oh.. kdg2 , sy jugak pelupe.. hahaha !

Farahin Ahmad said...

eeh! kenyataan nih aku pon selalu lupe jugeee...-.-

amni azmira said...

aiman : ahaks..btoi2..aiskrim jgak yg nek nak lyann..

cheqwa : manusia xlari dri lupa nih..den pon cenggitu..pyahnya kalo dok dgn pelupa jgak..hee

missvivio: sokong kta anda..jgn nyanyuk sudah..ehehe

teha : me to0..slalu lupa barang letak mane..

Farahin : ngee..lumrah hidup..^^

iLa suHaiLa said...

fuh..bhye btol si atok nie..xptot2..^^,

Ahmad Yasir said...

byk makan semut..tu yg saya pun kengkadang terlupa..heeeeeeee

SuzaDin said...

alahaiii ... pening nyer kepala klu jadi cucu @ anak diorg nie ... ntah2 ckp lain bikin lain hahhaa ...

Chempaka Sari said...

hahahahha...kan da terkena. 2 2 pelupa tak leh nak cakap apa lah. Pasang je kamera cctv 24 jam.. ada bukti sapa yg pelupa huhu

Dududu said...

fuhhh saba jela hahahahaha

amni azmira said...

iLa suhaila : neneknya pon bahaye gak..ngee~

Ahmad yasir : ehehe..sya pon penah terminum air semut..

Suzadin: tu la kan..jgan cucu pon pelupa mcam diorang suda..lagi prah..

Chempaka sari :ahaks..good idea tu..

Dududu : tiap2 ari kna sabo jela..hee ^^

iefa ujang said...

ahahaha...mcm2.tp da tua kan.normal la bnda camni.

fiq. said...

hehehe, dua2 pon kene tulislah kan...

Cik Bell said...

hahaa..adoi..payah klu 2-2 pelupa..
nak elakkan jadi pelupa terutama bila kita dah berusia..yg org slalu pggil 'nyanyuk"..dengan selalu m'baca al-quran..tu je la ubatnya.

sifu im said...

hoho..best pe mkn roti bakar..mintak len,dtg yg len

Green Apple said...

pelupa gak... tapi untuk mengelakkan sy lupa apa yang sepatutnya sy buat saya guna kaedah ni : kalau kat rumah, saya sediakan satu whiteboard (macam kat skolah pulak) catat apa yang penting, seperti appointment ngan doktor atau jemputan kenduri kendara...

Bluewendy said...

adeh.. hahaha.. klakar lah atuk n nenek nih..sweet jek..kih3..=.='

Hunnym Syot 美智子 said...

hehee.. kadang-2 saya pown pelupa jugak :D


http://irsyanim.blogspot.com/2011/07/aku-harap-kau-mengerti.html

meaw said...

wakakakakaka, jauh menyimpang,nak aiskrim ,yg dapat roti bako,kehkehkeh..memang susah kalau hidup sesama lupa, yang penting bahagia kan :D

Heidi Shafiq said...

aku pun ade penyakit cpt lupe ni tp xde la seteruk atuk n nenek tu.. hahaha..

cik tikah said...

susah kalau jadi pelupa nie. hehehe....

Far8 budak baik said...

dah tua kn..mmg lah lupe..
hahahahahaha....
tapi aku pun gitu gakk..
selalu je lupe..
ade satu hari tu..
lupe pulak jumpet awek kat
mall..hahahahahaha

amna said...

huhuhu.. lucu larh.. saya pun selalu lupa. nak2, bila diminta cerita mimpi malam kemalrin.. x hingat =.=''

bila blog bercerita said...

arhhh...sy punyai masalah pelupa yg sgt serius.....

syrupmasin said...

haha..saye pon pelupe :D

amni azmira said...

iefa : a'ahh..normal la kan

fiq : ^_^

Cik bell: btoi2 tu..mudah-mudahan..

sifu im : ermm..best jgak la..^^

Green apple : bagos amalan tu..

bluewendy : >_<..

meaw: btoi tu..rhsia kejayaan rumah tngga

Hunnym : same la..

Heidi : jgan dok dikalangan pelupa jgak la..same2 skit hati..hoho

cik tikah : jgan trok penyakit lupa tu suda..heh..^^

Far8 : tu dia..lupa awek terus..msti khusyuk dok 0n9 mse tuu..hihi

amna : situasi bgitu same ngan saye..

bila blog bcrita : serius??

syrupmasin: same2..slalu lupa letak brg kat mane..

pijamija said...

hahaha.. parah parah atuk dengan nenek ni amni :)

syarifahsidrus said...

uh, dua2 pelupa..haaa

Benrauf said...

kena duduk nursery jugak ni..

cik ziqa said...

ahh sudah...kritikal sgt ni . hahhaha

amir aizat said...

huhu sabor jer lar.manusia ni pon sbnarnye mmg pelupa kot,huhuu